kategorie

Misja i wizja

Publicznej Szkoły Podstawowej w Sędzinie

„Dziecko chce być dobre,
Jeżeli nie umie – naucz,
Jeżeli nie wie – wytłumacz,
Jeżeli nie może – pomóż.”

Janusz Korczak

Misja Publicznej Szkoły Podstawowej w Sędzinie

Zadaniem szkoły jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego i intelektualnego. Naszą misje realizujemy poprzez następujące działania:
  • Szanujemy dziecko jako niezależną jednostkę i przestrzegamy zapisów zawartych w Konwencji o prawach dziecka. 
  • Każde dziecko traktujemy indywidualnie i podmiotowo. 
  • Zapewniamy wszechstronny rozwój każdego dziecka. 
  • Prowadzimy działania mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkich dzieci. 
  • Organizujemy różnorodne i atrakcyjne zajęcia: wyjazdy do teatrów i muzeów, wycieczki turystyczno – krajoznawcze, spotkania z ciekawymi ludźmi, uroczystości szkolne. 
  • W ramach realizowanego programu kształtujemy postawę przynależności do swojego kraju oraz Unii Europejskiej. 
  • Celebrujemy święta rodzinne, kultywujemy tradycje związane z różnymi regionami naszego kraju. 
  • Prowadzimy edukację proekologiczną i prozdrowotną, kształtujemy u dzieci nawyki higieniczne, zdrowotne, ekologiczne. 
  • Pomagamy dzieciom w rozwijaniu umiejętności pozytywnego postrzegania siebie i rozumienia swoich uczuć. 
  • Zapewniamy warunki do swobodnej i bezpiecznej zabawy. 
  • Dostarczamy dzieciom miłych wspomnień na całe życie. 
  • Współpracujemy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. 
  • Dzielimy się z rodzicami wiedzą pedagogiczną i służymy pomocą w przypadku wystąpienia trudności wychowawczych.

Działania podejmowane w kierunku osiągnięcia zamierzonych celów:
  • Prowadzimy systematyczne obserwacje dzieci, diagnozujemy gotowość do podjęcia nauki w szkole 
  • Indywidualizujemy oddziaływania wychowawczo – dydaktyczne. 
  • Stosujemy metody aktywizujące w procesie wychowawczo – dydaktycznym, umożliwiamy dzieciom branie udziały w konkursach organizowanych w szkole i poza nią. 
  • Udzielamy pomocy psychologiczno – pedagogicznej. 
  • Bierzemy udział w różnego rodzaju akcjach dobroczynnych. 
  • Organizujemy uroczystości okolicznościowe. 
  • Podejmujemy różnorodne formy współpracy z rodzicami. 
  • Współpracujemy z instytucjami takimi jak:
    - Poradnia Psychologiczni – Pedagogiczna w Aleksandrowie Kujawskim;
    - Policja;
    - Straż Pożarna;
    - Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zakrzewie;
    - Biblioteka gminna w Zakrzewie;
    - Gminny Dom Kultury w Zakrzewie;
    - inne przedszkola. 
  • Pozyskujemy sponsorów.
Wizja Publicznej Szkoły Podstawowej w Sędzinie

W naszej szkole:
  • Wychowujemy przyszłych optymistów. 
  • Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne, aby wspomagać oraz ukierunkować rozwój dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami (tempem rozwoju, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajami inteligencji). 
  • Stwarzamy warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowej i zdrowotnej. 
  • Likwidujemy wszelkie bariery. 
  • Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych. Dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego i regionu. Jednocześnie wychowujemy je do szacunku, współpracy i otwartości innych narodów europejskich, ucząc obok polskiego innych języków, kultury, geografii itd. Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze, w którym żyje. Żeby zrealizować powyższe cele, dbamy o to aby nasza szkoła: 
  • Stwarzała uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju postaw ważnych dla obywatela Europy. 
  • Była znana środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie. 
  • Była otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami na rzecz edukacji i pomocy społecznej. 
  • Kadrę szkoły tworzyli nauczyciele nastawieni innowacyjnie, którzy się chętnie dokształcają i doskonalą swój warsztat pracy.
Model Absolwenta Publicznej Szkoły Podstawowej w Sędzinie

Nasz absolwent jest:
  • AKTYWNY
    - posiada zainteresowania i rozwija je na miarę swoich możliwości; - ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki;
    - wykazuje się samodzielnością;

  • CIEKAWY ŚWIATA
    - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z różnych źródeł;
    - lubi i chce się uczyć;
    - jest wrażliwy na piękno przyrody;

  • ODPOWIEDZIALNY
    - potrafi podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje;
    - umie rozwiązywać problemy;
    - cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki;
    - zna swoje mocne i słabe strony i potrafi nad nimi pracować;
    potrafi dokonać samooceny;

  • OTWARTY
    - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami;
    - potrafi współdziałać w grupie;
    - prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy innych;
    - jest dobrym organizatorem;

  • OPTYMISTYCZNY
    - jest pogodny;
    - pozytywnie patrzy na świat;
    - wierzy w siebie;
    - potrafi odróżniać dobro od zła;

  • PRAWY
    - cechuje go uczciwość i prawdomówność;
    - zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje;
    - zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się wobec nich zachować;

  • TOLERANCYJNY
    - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym;
    - jest wrażliwy na potrzeby innych;

  • KRYTYCZNY 
    - selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia ich przydatność do określonego celu;

  • ŚWIADOMY SWOICH PRAW 
    - zna swoja wartość;
    - zna i respektuje prawa innych.