kategorie

Nasze sukcesy

12 listopada 2017 roku w Ciechocinku odbył się Przełajowy Wyścig Kolarski Szkół Podstawowych Powiatu Aleksandrowskiego. Głównym organizatorem był Ciechociński Klub Sportowy „Zdrój” przy wsparciu m.in. Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Mimo zimnej aury serca zawodników w ...

Narodowe Święto Niepodległości

10. listopada wywiesiliśmy narodowe flagi, ubraliśmy się odświętnie, recytowaliśmy wiersze i śpiewaliśmy patriotyczne pieśni. A wszystko po to, by uczcić bardzo ważne święto dla każdego Polaka, mianowicie odzyskanie przez nasz kraj niepodległości po 123 latach niewoli. W tym roku 11. listopada obchodziliśmy 99. rocznicę tego ...

Ślubowanie klasy I

26 października  nasi pierwszoklasiści byli głównymi bohaterami Święta Szkoły. Tego dnia miało bowiem miejsce ślubowanie uczniów klasy pierwszej. Cała uroczystość rozpoczęła się częścią artystyczną w wykonaniu pierwszaków. Podczas występów wykazali się oni wieloma umiejętnościami: tańczyli Zorbę, grali na instrumentach perkusyjnych, śpiewali oraz recytowali. W ...

W Pizzerii Zorba

24 października uczniowie klasy trzeciej mieli okazję uczestniczyć w nietypowych warsztatach kulinarnych. Odwiedziliśmy tym razem Pizzerię Zorba znajdującą się  w miejscowości Dobre. W pierwszej części naszego spotkania zostaliśmy bardzo gorąco powitani. Następnie pan Jarek wyjaśnił skąd pochodzi ta włoska potrawa oraz jakie są jej rodzaje. W kolejnej części odpowiednio przygotowani pod bacznym okiem pań sami zamieniliśmy się w Małych Kucharzy. Poznając składniki przepisu własnoręcznie przygotowaliśmy ciasto. Nasza kulinarna podróż wzbogaciła nas nie tylko w umiejętność przygotowania pizzy, ale również poznaliśmy nazwy dodatków, które sami chętnie wykorzystaliśmy. Po przygotowaniu ciasta, dzieci same je formowały, a następnie smarowały sosem. Zwieńczeniem było udekorowanie pizzy ulubionymi dodatkami. Pamiętając o zasadach zdrowego odżywiania dzieci zadbały o to, by na każdym kawałku tej potrawy znajdowały się warzywa. Następnie włoska potrawa trafiła do pieca. Po upieczeniu każdy kucharz mógł spróbować swojego dzieła. Na zakończenie warsztatów w dobrych humorach  podziękowaliśmy, za nasze eksperymenty.
Zabawa w Małych Kucharzy zostanie na długo w naszej pamięci i myślimy, że będzie to początek naszej kulinarnej przygody.

Dzień Papieski

Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia – po raz XVII wzięliśmy udział w ogólnopolskiej zbiórce na stypendia dla uzdolnionej młodzieży.
Tegoroczny Dzień Papieski pod hasłem „Idźmy naprzód z nadzieją” upłynął w strugach deszczu.
 Mimo tych niesprzyjających warunków nasi wolontariusze stanęli na wysokości zadania. Spisali się dzielnie stojąc na wyznaczonych miejscach. Dzięki ich bohaterskiej wytrwałości zebraliśmy 512 zł. Dziękujemy.

Ale cyrk!

23 października zawitał do naszej szkoły cyrk. Artyści z Ukrainy przygotowali dla widzów moc atrakcji. W programie oprócz żonglerki, magii i akrobacji znalazł się również wesoły klaun. Ponadto uczniowie mieli okazję zobaczyć wspaniałego węża, który wzbudził dreszczyk emocji. Dodatkową atrakcją była możliwość udziału uczniów w popisowych występach – dzieci kręciły hula–hop oraz „czarowały”. Występ bardzo podobał się publiczności, gdyż zapewnił solidną dawkę humoru i rozrywki.

"Emotki"

Julia Nowak – Przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego - zrobiła nam ogromną niespodziankę i zorganizowała dla uczniów klas IV – VII wyjazd do kina. 20. października wybraliśmy się do Multikina we Włocławku na film „Emotki”. Tematyka bardzo współczesna, bowiem emotikony weszły już na stałe do naszego życia i ...

Seniorzy dzieciom

17 października do naszej szkoły przyjechali niezwykli goście, którzy zaprezentowali dla najmłodszych koncert          o bajkach. Byli to seniorzy z klubu 50+ z p. Zdzisławem Sobierajem na czele. Artyści przebrani za postacie z bajek śpiewali najmłodszym piosenki, po czym Koszałek – Opałek ( w tej roli Zdzisław Sobieraj) sprawdzał znajomość bajki, a za dobrą odpowiedź dzieci otrzymywały słodką nagrodą. Zarówno najmłodsi jak i artyści bawili się świetnie o czym świadczą uśmiechy na ich twarzach.

Dzień Edukacji Narodowej

12. października w naszej szkole, w nastrojowej atmosferze, przy blasku świateł, obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Oprócz całej społeczności szkolnej w naszych murach spotkali się zaproszeni goście. Wierszem i piosenką podziękowaliśmy za trud włożony w naszą edukację i wychowanie. Złożyliśmy życzenia zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń, realizacji ...

Dzień Chłopaka

Od najmłodszych lat dziewczynki w naszej szkole pamiętają o Święcie Chłopaka, które obchodzimy 30 września. Jak co roku we wszystkich  klasach dziewczynki wręczały chłopcom upominki, składały życzenia oraz przygotowały słodki poczęstunek. W każdej klasie był to dzień pełen wrażeń, atrakcji, radości i dobrej zabawy.

Wybory do Samorządu Uczniowskiego

Wybory Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego to bardzo ważne wydarzenia w życiu naszej szkoły. Odbyły się one 22. września. W tym roku decydowali uczniowie aż czterech klas, od IV do VII. Kandydatami byli uczniowie klas IV, VI i VII. Emocje sięgały zenitu, gdy Komisja liczyła głosy, a pojedynek był bardzo wyrównany, o zwycięstwie decydowały pojedyncze głosy. Najwięcej ich otrzymała Julia Nowak z klasy VI i została Przewodniczącym SU. Drugie miejsce uzyskała Michalina Grzegórska z klasy IV i jest Zastępcą Przewodniczącego. Gratulujemy! Życzymy pomysłów i sukcesów!

Uroczyste Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2017/2018

Uroczysta Inauguracja Roku Szkolnego 2017/2018

odbędzie się 4 września 2017r.

Przebieg uroczystości:

8.45 przemarsz Pocztu Sztandarowego z uczniami i gronem pedagogicznym do kościoła;

9.00 uroczysta Msza Św. w intencji uczniów,  nauczycieli i rodziców;

9.45 uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 w holu szkoły;

10.00 spotkania z wychowawcami klas – sprawy organizacyjne.

dowóz uczniów dn. 04.09.2017r.

Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego 2016/2017

23 czerwca zakończyliśmy rok szkolny 2016/2017. Udaliśmy się na Mszę św., a następnie w szkole wysłuchaliśmy podziękowań i gratulacji od Pana Dyrektora i Wójta Gminy Zakrzewo. Świadectwa wręczył dyrektor i wychowawcy klas, życząc wszystkim udanych i bezpiecznych wakacji. W tym roku nie żegnaliśmy uczniów klasy VI, dzięki reformie, ...

W stolicy Warszawie

13 czerwca uczniowie klas od II do VI punktualnie o godzinie 5.50 stawili się przed szkołą, by o 6.00 wyruszyć w podróż do Warszawy, naszej stolicy. Zwiedzanie zaczęli już o 9.30. Byli na Starym Mieście i podziwiali Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Rynek Starego Miasta, Pomnik Małego Powstańca, plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, a także widzieli zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Po obiedzie w restauracji "Warszawa" uczniowie przez dwie godziny zwiedzali gmach Telewizji Publicznej. Bardzo ciekawym i nowym dla nich punktem wycieczki była wizyta na Stadionie Narodowym i przejście Trasą Piłkarską. Do Sędzina uczniowie wrócili na godzinę 22 i opowiadali czekającym na nich rodzicom: "Oj piękna ta nasza stolica Warszawa".

Elektrownia Wodna we Włocławku

2 czerwca zwiedzaliśmy elektrownię wodną we Włocławku. Zapora we Włocławku projektowana była jako element systemu stopni wodnych. Celem optymalnego wykorzystania obiektu zakładano pracę szczytową, tj. wielokrotne uruchamianie hydrozespołów w ciągu doby i pracę poziomem wody górnej, w zależności od dopływu w rzece. Utrzymywanie poziomu ...

Dzień Dziecka

W czwartek 1 czerwca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Dziecka. O godzinie  900   wszyscy uczniowie i nauczyciele spotkali się na boisku z dyrektorem, który złożył dzieciom życzenia i oficjalnie otworzył uroczystość. Po życzeniach wszystkie dzieci udały się w stronę ...

Wycieczka do Szymbarka

Uczniowie klas II- VI wyruszyli 31 maja 2017r na Kaszuby. Spod szkoły wyjechali wczesnym rankiem by dotrzeć do Muzeum Hymnu Narodowego, które znajduje się w domu rodziny Józefa Wybickiego w Będominie. W muzeum dzieci uczestniczyły w lekcji pt.: „Polskie symbole narodowe”, podczas której poznały historię ...

SE -MA-FOR

Wycieczka klas I-III i klasy Vi do Łodzi. Celem wycieczki było:- Zwiedzanie Muzeum Wytwórni Filmów Animowanych SE-MA-FOR- Warsztaty (samodzielne tworzenie filmów animowanych metodą polelatkową)- Wizyta w Fabryce Czekolady- Udział w warsztatach, których efektem finalnym była własnoręcznie wykonana tabliczka czekolady.zobacz fotogalerię ...

Dzień Matki i Ojca

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Sędzinie nie zapomnieli o rodzicach. Zaprosili swoich bliskich 25 maja 2017 roku na uroczystość z okazji ich święta. W tym celu od kilku tygodni przygotowywali się z dużym zaangażowaniem, gdyż chcieli, by ta wizyta była pełna radości i wzruszeń. Gdy nadeszła godzina ...

Wycieczka do Torunia

W pewien słoneczny, majowy wtorek  dzieci z  oddziału przedszkolnego wybrały się na samodzielną wycieczkę do Torunia.  Wyprawa zaczęła się od zajęć „Moje domowe zoo”. W Ogrodzie Zoobotanicznym, których celem  było zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami opiekowania się zwierzętami domowymi. W trakcie zajęć odbył się również pokaz ...